גרמן ל'קול חי': עשינו טעות, היינו צריכים להידבר בנושא השויון בנטל

    אברהם זילבר 3 Comment on גרמן ל'קול חי': עשינו טעות, היינו צריכים להידבר בנושא השויון בנטל
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שרת הבריאות לשעבר ח"כ יעל גרמן מ'יש עתיד' התראיינה הערב למהדורה המרכזית ב'קול חי' אצל אבי מימרן והעדיפה להתעלם מהביקורת שמושמעת כלפיה על תקופת כהונתה במשרד הבריאות:

    "ברגע שסגן שר הבריאות הנכנס ח"כ ליצמן ייפגש עם המנכ"ל החדש שהוא בחר היום, או יפגוש את אנשים במערכת הבריאות, אז הוא יבין שנעשו כאן המון דברים טובים וחשובים בשנתיים האחרונות". בטוחה גרמן.

    "במשך שנה" מספרת גרמן "ישבה וועדה כוללת מכל המשרדים שכתבה מסקנות והמלצות על מערכת הבריאות, הדברים הופיעו אף בדו"ח מבקר המדינה שהתפרסם בשבוע האחרון, שם נכתב 'מן הראוי שבמשרד האוצר והבריאות יעשו שידוד מערכות ויתחשבו בוועדה שמונתה להסיק מסקנות מהתנהלותה וכו". אני מאמינה שליצמן יסתכל על הסביבה, ישמע את הדברים ויעשה השינויים הנדרשים לטובת מערכת הבריאות".

    בסוגיית הבג"צ התמוה שהגישה 'יש עתיד' נגד מינויו של ליצמן לסגן שר הבריאות אומרת גרמן ולא מצליחה לשכנע: "אינני מבינה מדוע אין לו סמכויות של שר? אשמח מאוד ש'מועצת גדולי התורה' תאשר לליצמן להתמנות לשר, זה ירחיב לו הסמכויות שכרגע נמצאות אצל שר הבריאות בתואר רה"מ נתניהו שלו אין הזמן הראוי להקדיש למשרד הבריאות".

    "לפני 6 שנים כשמינויו של ליצמן כסגן שר עמד על הפרק בפעם הראשונה, הבג"צ אמר אז שהוא מתרה לעתיד וחושב שאין זה מן הראוי, אני חייבת להדגיש הבג"צ לא נגד ליצמן אלא בעד העיקרון שבמשרד הבריאות שהוא כ"כ חשוב בישראל יעמוד שר במשרה מלאה".

    על הניסיונות של הליכוד לפתות חלק מחברי יש עתיד להצטרף לממשלה: "לא מאמינה שחבר מ'יש עתיד' יפרוש לטובת הממשלה של ביבי, זה לא יעלה בדעתו של אף חבר לפרוש ולעזוב, תהיה ההצעה מפתה אשר תהיה." אומרת גרמן.

    לסיום מודה גרמן ש"חבל לה על הקרע בין החרדים ליש עתיד, היו צריכים הידברות בנושא השויון בנטל, להסביר הכוונה להפוך את החרדים לחלק מהציבור הישראלי, ולא לשלוט עליו או לשנות אותו".



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      זה הבעיה, שרוצים להפוך אותנו לחלק מהיבור הישראלי, הוי אומר להכניס אותנו לכור ההיתוך, ולטשטש – מה יותר – את הגבולות הרוחניים בינינו, וכחזיר שמראה את פרסותיו ה"כשרות", מנסים במפלגת "יש עתיד" תרגיל חדש: ליייפות ולצעצע את ממכרם המרושע במילים יפות וב"אידאלים" מכובסים, פשוט התייאשו מהאסטרטגיה הקודמת, ועכשיו מנסים רח"ל אסטרטגיה חדשה. הבה ונזכור מה שאמר מרן הסטייפלער זצוק"ל זי"ע (הו"ד בס' ארחות רבינו) 'אנו נמצאים בארץ ישראל בגלות של עמלק', ואמר מרן החזו"א זצוקללה"ה זי"ע (הו"ד שם) שיש לשמוח שנותנים לנו לכהפ"ח לשמור שבת וכו'.

      כפוף לגדולי ישראל שליט ומוקיר שלוחי דרבנן - החכי"ם החרדים
    2. 2

      שלום 1.כמוני כמוך רק שיש לומר לה שלציבור הישראלי יש הרבה חלקים ואנחנו עוד חלק, הלוא? ולכן אין מקום ל"הבטחות" כמו לא לשלוט או לא לשנות.איך היא הגיעה למחשבה כזאת בכלל. אבל יאמר לזכותה שאמרה שצריך הידברות. אז הבה ונסביר לגברת גרמן ולחבריה שכל הויכוח בינינו בנושא קיצבאות הילדים ותקציבי הישיבות זה פירור בעוגה הענקית שתמיד מתעלמים ממנה.למשל מה שכולנו משלמים על צריכת דלק למכוניות לעומת המחיר שעולה חבית נפט גולמי ( ולא זורקים כלום הכל מנוצל) נגיע לסכום אדיר של עשרות מיליארדי שקלים לשנה חוץ ממרבצי הגאז העצומים ששיכים לכולנו.ועוד מיסים רבים שניג(נ)בים מאיתנו ועוד ועוד…. ולפי זה לא נשאר מקום לויכוח כלל אילמלא דמגוגיה

    3. 1

      "חבל לך על הקרע בין החרדים ליש עתיד" כאילו היינו מחוברים ואז נוצר איך שהוא קרע…. אז ככה, א'. מחוברים אתכם לא היינו מעולם וגם לא נהיה לעולם. ב. הקרע לא נוצר איך שהוא, ובוודאי לא בטעות, אלא ע"י סיעה אחת, הסיעה שלך, שנולדה בחטא השנאה והפטרונות על ציבורים אחרים גדולים מקבוצת השנאה שלכם. אפשר לנהל חיים אחד לצד השני רק אם אתם, כן, אתם, תתנו לנו לחיות ואל תנסו לנהל לנו את החיים. את לא שמה לב לפטרונות שלכם המתבטאת בדברייך עד כדי חלוקת עצות למועצת גדולי התורה. תתביישו לכם. אולי תראו אותנו לפחות כבעלי חיים עליהם אתם נלחמים "תנו לחיות לחיות"…. ג. אם אתם כנים ומכירים בטעות שלכם, אנו רוצים לשמוע את ההתנצלות מפיו ובקולו של הבעל הבית שלך השולט בח"כי הסיעה ביד רמה. ואת יודעת מה ? אם יש לך אומץ, תגידי את הדברים, בעיקר ההתנצלות, שאמרת כאן, מעל דוכן הכנסת.